Rikke valgte en totalentreprise på sit badeværelse, efter en vandskade fra overboens lejlighed

Da Rikke opdagede en vandskade på sit badeværelse i sin private lejlighed, startede en proces, der førte til en totalrenovering.

Forsikringsselskabet kunne dække for udbedringen af den konkrete skade, men Rikke ønskede en mere gennemført løsning. Derfor besluttede hun sig for at få lavet en totalrenovering.

Mere overskueligt

Ved at vælge totalentreprisen hos os slap Rikke for selv at skulle lave aftaler og koordinere alle involverede håndværkere.

Rikke valgte at lade hele badeværelset renovere med nye installationer, el og VVS og gulvvarme fremfor radiatorvarme.

Vi stod for hele processen fra start til slut, hvilket gjorde det langt mere overskueligt for Rikke selv.

kundeudtalelse om at vælge totalentreprise og lade hovedgaardVVS stå for projektet med
Rikke udtaler sig om hendes valg af totalentreprise ved renovering af hendes badeværelse

Rikke havde mange ønsker til sit nye badeværelse, så vi afholdt et fælles møde med alle involverede parter hjemme hos Rikke.

Vi har spurgt Rikke om hendes oplevelse

Måske kan svarene herunder være en hjælp for dig, hvis du en dag står over for samme valg som Rikke

  • Hvordan opdagede du, at der var en skade på dit badeværelse?

    Ved at det dryppede meget med vand fra overboen/loftet

  • Hvem kontaktede du først, forsikringsselskabet eller håndværkerne?

    Jeg var først i dialog med forsikringsselskabet og deres håndværkere. Først senere kom jeg i kontakt med Hovedgaard & Omegns VVS.

  • Hvordan fandt du Hovedgård & Omegns VVS?

    Jeg havde tilfældigvis mødt Lars kort via mit arbejde og faldt senere over nogle billeder af firmaets arbejde på Facebook.

  • Hvorfor valgte du en totalrenovering fremfor en forsikringsreparation?

    For mig var det vigtigt ikke at lave et halvt badeværelse/arbejde, når nu skaden var sket. Forsikringen ville kun dække en “pletreparation”. Desuden havde jeg en fornemmelse af, at forsikringens håndværkere arbejdede for hurtigt.

    Det var vigtigt for mig at have indflydelse på processen. Jeg har en klar holdning til, hvordan jeg vil have tingene, og det har Lars været lydhør overfor.

    Jeg havde mange ønsker til badeværelset. Jeg valgte selv fliser og elementer. Forsikringen dækkede kun selve skaden, men jeg betalte selv for de ekstra ting, jeg gerne ville have lavet.

  • Hvorfor valgte du Hovedgård & Omegns VVS?

    Jeg havde en god mavefornemmelse med Lars og de billeder, jeg havde set. Derfor spurgte jeg ham, om han ville give et tilbud på mit badeværelse – både på forsikringsdelen og det, der faldt udover.

    Lars kom forbi med sine samarbejdspartnere, og vi havde et professionelt møde med gode inputs.

    Jeg fik et tilbud, og selvom der gik noget tid, før jeg var klar, tog Lars sig tid til at svare på mine spørgsmål.

Totalentreprisens faglige leverancer:

Nyt gipsloft, samt brandsikring af bjælkelaget og nyt gulv.

Spartling og maling af nye gipslofter.

Nye spot, udsugning og nye el installationer i badeværelset.
Fjernelse af gamle klinker, pudsning af vægge, støbning af gulv med flydespartel. Fliser på alle vægge, samt klinker på gulvet.
Nyt vand og afløb, indbygningscisterne indbygget i væggen mod køkken, UNIDRAIN Highline hjørne afløb med klinke løsning for at give et roligt gulv look, Vola armatur i messing, samt Roth Clima Comfort gulvvarme løsning (hurtig regulerende).

Fra forsikringskade til totalrenovering

Her ses det færdige resultat af renoveringen af Rikkes badeværelse.

Rikkes konklusion på hele forløbet

  • Forløb projektet efter planen?

    Ja, og når der var nødvendige ændringer, blev jeg inddraget, og vi fandt en god løsning.

  • Hvad var vigtigt for dig inden start?

    At få et fast tilbud, en god mavefornemmelse og at det var folk, jeg kunne stole på med sans for de små detaljer.

  • Hvordan var samarbejdet med Hovedgaard & Omegns VVS?

    Jeg har været meget tilfreds, både med virksomheden og deres samarbejdspartnere – stor ros til Lars, Allan, murer Flemming og Rikke samt tømrer, elektriker og maler.

    Lars var god til at sende mig løbende opdateringer om, hvad næste skridt i processen var, så jeg altid vidste, hvornår der kom håndværkere i min lejlighed, hvilket har været en stor tryghed for mig.

  • Hvad vil du gerne fremhæve fra din oplevelse?

    Lars holdt mig løbende opdateret om næste skridt, hvilket var rigtig rart. Fakturaen stemte overens med tilbuddet, jeg fik fra start.

    Jeg har været rigtig tilfreds med samarbejdet både med Hovedgaard & Omegns VVS og deres samarbejdspartnere. Jeg kan varmt anbefale teamet til dit næste projekt.

Billeder af vandskade og nedrivning

Billeder af genetablering

For Rikke handlede renoveringen ikke kun om at få udbedret en skade, men også om at skabe et nyt og bedre badeværelse.

Aftalen om totalentreprise gav en løsning, hvor kvalitet, kommunikation og tillid var i fokus.

Fra start har det været vigtigt for Rikke at være inddraget i hele processen, og vi har sikret en løbende dialog omkring både materialer og arbejdsgange.

Vi arbejder altid tæt sammen med vores kunder, da det giver det bedste resultat og skaber en god relation.

Hvis du står over for en lignende situation som Rikkes, vil vi meget gerne hjælpe dig også.

Læs evt. mere om vores totalentreprise her

Står du med en forsikringsskade og drømmer om en større renovering, så vil vi meget gerne hjælpe dig med at komme i mål

Ring til os på telefon: 7565 9030 eller send en e-mail.